baner
instrukcja

Zalecenia Ministerstwa Zdrowia i
Państwowej Inspekcji Sanitarnej

Często myj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu, używaj płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%). Dlaczego? Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.







autyzm


Drodzy Rodzice, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zachęcamy was do zapoznania się z wiadomościami na temat tego zaburzenia rozwoju dziecka, przygotowanymi przez specjalistów z naszej szkoły i przedszkola.

Wiadomości na temat autyzmu




Drodzy Rodzice,
Udostępniamy Państwu link do filmu pt: "Jak nie zwariować w czasie kwarantanny z dziećmi?"
Zachęcamy Państwa do obejrzenia.
Specjaliści: Monika Jabłońska, Marcin Szymański

"Jak nie zwariować..."

Co zrobić, by przetrwać samoizolację w jak najlepszej kondycji psychicznej?

Nie ma jednego, prostego przepisu. Na pewno negatywnie będzie na nas działał tzw. efekt piżamy. Dni nie powinny przypominać przysłowiowej wolnej soboty. Brak celu, zadań, pewnej dyscypliny sprawi, że będziemy wewnętrznie jakby w rozkładzie. Myślę, że jednym z czynników, który może nas niejako zabezpieczyć przed nadmiarem negatywnych emocji i narastaniem różnego rodzaju konfliktów, jest zrobieniu planu. Ustalenie całą rodziną, co będziemy robić, kto, kiedy i jak? Zaplanujmy czas wspólny, ale zadbajmy też o chwilę i przestrzeń dla samego siebie.
Ustalonych reguł należy przestrzegać, np. że kiedy rodzice pracują, a dzieci się uczą, staramy się sobie wzajemnie nie przeszkadzać. Warto wstawać o stałych porach, zadbać o wygląd, ubrać się. Tu nie chodzi o to, by co rano szykować się jak przed wyjściem na ważne spotkanie, ale by po prostu o siebie zadbać. Tworzymy w ten sposób namiastkę regularnego, normalnego życia. To wpłynie znacznie bardziej pozytywnie na samopoczucie niż chodzenie po domu cały dzień w piżamie. Wcale nie jest tak, że lenistwo przynosi pozytywne emocje. Prędzej doprowadzi do frustracji i agresji. Postarajmy się też, analizując obecną sytuację, dostrzec w niej pozytywy. Możemy trochę wyhamować, spędzić więcej czasu z bliskimi.

M. Jabłońska
M. Szymański

Źródło: Puls Medycyny
https://pulsmedycyny.pl/jak-przetrwac-narodowa-kwarantanne-rady-psychologa-985917





Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne w czasie pandemii koronawirusa



Szanowni Państwo, w związku z obecną sytuacją od dnia 23.03.2020r. do odwołania psycholog, pedagog i logopeda, pełnią dyżury online:

- pedagog: wtorek 10:00-11:00

- psycholog: czwartek 10:00-11:00

- logopeda: środa 13:00-14:00

W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zapraszamy rodziców z dziećmi do kontaktu z nami za pomocą poczty elektronicznej. Kontakt mailowy ze specjalistami:

Pedagog – Monika Jabłońska m.jablonska@szkolabartniki.pl

Psycholog – Marcin Szymański psychologbartniki@gmail.com

Logopeda – Wioleta Witecka w.witecka@szkolabartniki.pl





Przedszkole współpracuje ze specjalistami: logopedą, psychologiem i pedagogiem. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem, a także poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów. Pomoc ta udzielana jest w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia,
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
- zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
- porad i konsultacji.




Godziny pracy logopedy - Wiolety Witeckiej:


poniedziałek: 8:00 - 15:00


wtorek: 8:00 - 13:00


środa: 8:30 - 13:00


czwartek: 9:30 - 14:30


piątek: 9:00 - 14:00



Godziny pracy pedagoga - Moniki Jabłońskiej:


wtorek: 12:30 - 14:30


piątek: 10:30 - 12:30



Godziny pracy psychologa - Marcina Szymańskiego:


wtorek: 12:00 - 13:30


czwartek: 12:00 - 13:30



Zachęcamy rodziców do zapoznania się z informacjami logopedycznymi dostepnymi w pliku poniżej:

Informacje logopedyczne

O NAS AKTUALNOŚCI DLA RODZICÓW SPECJALIŚCI GRUPY KADRA GALERIA KONTAKT PRACA ZDALNA